Tisdag

Varför ska det vara så besvärligt att uppdatera bloggen lite oftare?

Nu är det i alla fall så att jag bor ensam i en etta på 22 kvm i Växjö. Ja jag går på universitetet och är på hm, god väg att  bli idrottslärare. Det är i vilket fall vad jag har tänkt mig att bli. Sen vad jag blir i slutändan väntas att se.

På söndag är första tentan och tills dess är det bara plugg, plugg å kanske en liten fest på fredag. Jag hoppas det i alla fall. För jag är sugen på det.

Var hemma hos mamma och pappa i helgen. Det var trevligt och konstigt på något sätt. Det fanns inget som påminde så mycket om mig där. Mitt rum är tomt och alla mina saker är i Växjö. Men jag klarade mig. Var ute i fredags kväll med Vickan och Josse. Jag vet inte varför, men det blev lite mycket intaget i starkare format. Det är jag säker på att Vickan kan hålla med om. Jag hade jättetrevligt i alla fall. Och det var roligt att dansa så mycket! På lördagen var mitt huvud och jag inte kompisar men jag klarade mig hyffsat. Vart att kolla på fotboll med, dam a-laget spelade en mycket viktig match mot Östria Lambohov. Och det gjorde de bra. Dom vann med 6-0. Bra jobbat brudar! :) Sen träffade jag Beaa fiskorv och var ute och gick med henne en massa. Det var trevligt och välbehövligt. På söndagen var det min tur att spela match. Då kan jag påpeka att jag inte har rört en boll på fyra veckor innan dess. Jag var skapligt nervös innan det var min tur att gå in på planen. Ledsen Kristina att jag inte gjorde mål som du beställde. :P Vi vann i alla fall med 3-1. Lillsis' gjorde ett mål efter förarbete gjort av Bimsan. Det var kul att spela men jag vet att jag får ont i min kropp efteråt. Jag åkte hem till Växjö efter att ha sett en halvlek av herrarnas match. Det var en rolig match att se på. Dom vann till slut med 5-0. Bra bra. Var hemma vid nio i Växjö igen. Skönt att få komma hem och få sova i sin egen säng. Btw så vann Brynäs med 3-1 över Hv71 med. :D

Både igår och idag så har jag grymt ont i min kropp. I benen åtminstonde. Benhinnan på högerbenet har fått sig en rejäl omgång. Har ont så fort jag går. Räcker med att jag går ett steg bara så känns det. Inte alls roligt. Jag funderar på att lägga min aktiva fotbollskarriär på hyllan och bara vara tränare istället. I alla fall vara mer tränare än spelare. Men jag vet inte. Kan inte bestämma mig.

Nää nu är det väl dags att ta tag i pluggandet. Måste åka och hämta ut min 1.4 kg tunga bok på posten med sen. Den kom inte in förrän tidigast 16. Inte lika roligt för mig.

Dagens låtar:
Lady GaGa - Pokerface
Kat DeLuna - Run the show

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0