Nu så

Nu har jag fått i färg, fått ur den och nu är håret blött. Väntar på att det ska torka. Så jag kan lika bra passa på att berätta det jag skulle göra. :P

När jag gick upp mellan hagarna förut så såg jag att det var en massa utanför, vilket jag tänkte att det inte skulle vara. Men där uppe står i alla fall en tjej som pratar i telefon och håller koll på lite hästar. Hon frågar om jag kunde hjälpa henne och sa att jag precis tänkte fråga om hon ville ha hjälp. Jag hjälpte i alla fall till att få in alla hästarna och den stora busen som stod en bit i från fick jag hämta. Han var så snäll så. :) Sen frågade hon om jag hade ridit och jag sa att det hade jag gjort men inte här. Där jag bodde förut red jag. För hon såg att jag hade hästvana. :D Men sen frågade hon om jag inte ville rida igen då och jag sa att visst ville jag det. Men det var ju så dyrt och det höll hon med om. Men hon sa att det säkert fanns någon som behövde en medryttare och jag sa att ja, kanske det. Vi får se. Men sååå roligt det skulle vara att rida igen. Hon var i alla fall tacksam för hjälpen och det gjorde ju inte mig något.

När jag sedan gått därifrån så går jag genom en hage som också är ett naturreservat. Där helt plötsligt ser jag en ko/kviga/tjur. Det går inte att identifiera könet på nötkreaturet. Men jag gick lite försiktigt förbi och kollade in alla träd som jag kunde hoppa upp i om det skulle vara en argsint tjur. Men den var snäll. Stod kvar och åt gräs när jag gick förbi. Följde inte efter alls, vilket var mycket skönt. :) Hade jättestor koll när jag gick genom de andra hagarna. Men det fanns inget mer djur, så jag antar att den hade kommit lite fel, men inget jag vet mer om. Kanske skulle gå där själv, vem vet ?

Nu har jag knäckt min första öl för kvällen. ska försöka leta reda på något jag kan ha på mig så jag inte ser dum ut, vilket kan bli emellanåt. Men det ska nog lösa sig. Vet inte än hur sugen jag är på att festa faktiskt. Kanske blir bättre sen lite längre fram. Ska laga mig lite mat sen också. Börjar bli väldigt hungrig.

Ha en bra kväll (:


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0