Borta bra men hemma bäst

Så är det nog banne mig. Visst att det är skönt att åka hem till mamma och pappa ibland. Men det är ändå bäst hemma hos mig. I min säng. Som jag skrev till Linn: hemma är där min säng står. Och min säng står i Växjö. Här hos mamma och pappa står min gamla säng. Alltså måste det här vara mitt gamla hem, vilket det är med. Men det är lyx att ha en stort kök med diskmaskin och ett stort köksbord. Sånt är vardagslyx. Det vet man när man får diska för hand varje dag.
Tycker verkligen inte om att åka buss 2.5 timme för att komma till Vimmerby. För sen måste jag vänta in tåget som går till Kisa som tar en halvtimme att åka. Jätteroligt. Eller inte. Men det är ju inte jätteofta jag åker så. Jag klarar mig. Ibland måste man få klaga. Och ibland måste ha tråkigt för att kunna uppskatta det roliga i livet. Men oftast så har jag ju roligt.
Och snart är det julafton med. Och då ska Emma jobba och tjäna grova pengar. Det ogillas inte direkt. Det gillas sjukt mycket. Extrapengar är finfint.
Imorgon ska jag åka till Linköping och hämta upp min bästa kompis. Min Lisa som bor enda uppe i Umeå nu för tiden. Eller det är i och för sig snart ett och ett halvt år sen hon flyttade, men ändå. Hon kommer med tåget och jag ska stå med en fin skylt tror jag. Eller ?
Nu ska jag baaaaara slappa och njuta av att ha folk omkring mig, vilket jag kommer ha tröttnat på ganska snart. I know myself så att säga. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0