Veckans schema och to do

Resterande skoldagar den här veckan ser ut så här
Onsdag: Bollexamination, det kommer en massa små barn som vi ska underhålla. Varje person har en uppgift på 15 minuter. Sedan blir det lunch, en snabbis. Sedan bär det av till VOKalen och där blir det examination i orientering. Spännande^^
Torsdag: Vandring med klassen och klass 1. Mycket trevligt*host*. Hoppas i alla fall på vädret. Vill inte springa runt i regnställ.
Fredag: Ögonmottagningen ska få sig ett tidigt besök och sen blir det antagligen mentorssamtal. Blää.

Ska dessutom alla dagarna som är kvar försöka packa sakerna jag ska med mig hem och städa min lägenhet. Rouulit^^ Ska skriva klart allt till skolan och göra klart det som jag kan den här terminen. På fredag kommer i alla fall mamma och pappa och hämtar mig.


Sen har det gått ett år sen balen och studenten. Jag minns allt som igår. Det är så speciellt. Bland det roligaste är ändå att jag var med och införde att vi skulle dansa i ishallen. Det är redan en tradition. :) Jag dansade inför flera hundra människor eller rättare sagt en fullsatt(överfullt) ishall i Vimmerby.
Det som är ännu mer roligt är att min lilla lilla lillasyster slutar nian nästa vecka. Det skulle inte förvåna mig om jag fick jobba då, men det ska bli roligt att se den där lilla saken komma ut och vara stor. För det är ju som folk säger att tiden går snabbt. Riktigt snabbt.

Tiden på universitetet och att ha bott ensam har gjort mig både mer medveten om omvärlden och mig själv, samtidigt som det har varit ett tufft år med mycket slit. Det har varit så annorlunda mot vad det är på gymnasiet. Det är ett annat sätt att pluggapå och ett annat sätt som de undervisar på. Man måste göra allt själv och det är eget ansvar fullt ut som gäller. Det är ingen som kommer och slänger upp papper och sånt framför ögonen på en. Men jag har gått på i stort sett alla föreläsningar som jag kunnat göra. Stannade dock hemma när jag var sjuk. Inte ens trasiga ledband och kryckor kunde hindra mig från att komma till skolan. Sen att det satte stopp för mig från att vara med på det praktiksa är en annan sak, men jag har klarat av det. Men jag trivs, det gör jag verkligen. Och bättre kompisar som jag har hittat kan man knappast göra. Dem är underbara. Och dessutom att vara 110 mil ifrån sin allra bästa kompis i ett år är inte det roligaste som finns. Men i sommar ska vi hitta på en massa bus mellan alla jobb och flyttar. :) Jag känner på mig att den här sommaren kommer bli mer underbar än alla andra. För jag har världens underbaraste familj och vänner. Mer behövs nog inte säga. :) En summering och reflektion av det här skolåret kommer framåt i juni. :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag göra pannkakor och titta på NCIS. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0