Mr. Right

Finns han ?! Var i så fall ? Fast jag ska inte leta efter den räta, för det är ju när man inte letar efter honom som han verkar dyka upp. Visst vill jag bli sådär himla lycklig som alla är när de är kära. Men jag vill inte bli kär i fel kille. Det ska kännas rätt, inte gå för fort, även om jag är mästarinna på att skynda med såna saker. Det måste även klicka, annars så tror jag inte det skulle funka. Man måste ha ömsesidiga känslor, för det värsta som finns är när man tycker om någon hur mycket som helst och den inte alls tycker om mig lika mycket tillbaka. Då brukar jag känna mig värdelös och oälskad. Men som tur är har jag världens bästa vänner som får mig på bättre tankar igen.
Men joo jag vill bli kär, men kom igen, säg någon gång som kärleken inte sårar någon. Det är det som är det värsta. Det sägs att man blir starkare för varje gång man blir sårad eller dumpad. Jag skulle mer säga att man blir mer och mer  rädd för att bli sårad och dumpad och med det inte visa några känslor och det förstör så mycket.

Jag vill helt enkelt bara bli kär i en kille som är kär i mig och som inte kan tänka sig ett liv utan mig. Sen ska han vara så, hm, perfekt i mina ögon. Det betydet inte att killen är perfekt för någon annan. Han ska självklart ha fel och sina sidor, men vem har inte det ? Det är det som gör personen till en del. Eftersom jag inte är helt felfri kan jag ju inte kräva att någon annan ska vara det. Men om han är som jag vill att han ska vara eller om han han kan få mig att ändra synsätt på honom så är han förhoppningsvis Han med stort H. Han vill jag inte leva utan. Och som jag fått höra: Man ska inte leta efter den man vill leva med resten av livet. Utnam an ska leta efter den man inte kan leva utan resten av livet. Med det vill jag säga att man inte ska nöja sig med ett okej, utan det ska vara kanonbra. :) Think of that ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0