Vikarie

En sak som är bra när man är ute på VFU är när man får hoppa in och vicka, man får helt enkelt känna på hur det är att jobba. Mer än VFU:n ger. För när man vickar får man dessutom betalt. Vilket är fint. :P Men det känns som om det ställs mer krav och ansvar när man vickar. Fast det är ju som när jag har mina lektioner annars. Min handledare är inte alltid med och jag klarar mig själv. Det har jag gjort rätt länge nu tycker jag. Det är rätt skönt att få forma dom efter mig och få göra som jag vill och lägga upp planering efter vad jag vill göra med dom och vad jag har för mål med allt. Det enda som har varit lite jobbigt hittills är att sätta betyg på dom. Jag vet inte hur jag ska motivera alla val och en del är jättesvåra att bedöma. Det trodde jag inte faktiskt, men det är så mycket som spelar roll så det är rätt klurigt, men har man gjort det i många år så är det ju en vana. Jag har aldrig gjort det förut, så det är ju en utmaning för mig. Men det är intressant och lärorikt. Min handledare är riktigt bra och jättekompetent. Tänk om man kunde komma upp till hans nivå. Då skulle jag bli en smula nöjd, men allting kan ju bli bättre. :P Så det är ju bara att satsa hårt. Fast ju hårdare man satsar desto hårdare landar man om man ramlar. Men man ska inte vara vek. ;P

Nu ska jag diska lite, sen blir det kanske en snabb dusch och lite pill med lite saker här hemma. Har inget vettigt att göra känns det som. Men det märks vad jag hittar på sen.


Puss :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0