Ännu en påskafton har sprungit förbi

Dock inte denna lika smidigt och trevligt som vanligt. Ingen påskmiddag. Inget letande efter påskägg, det kom ju på posten. Ingen mamma som har pyntat huset fullt. Men det är väl så det är när man är vuxen, det är det folk kallar mig nu för tiden. Förstår inte varför men dom gör det i alla fall. När man blir vuxen så ska man bli tråkig och ansvarsfull och såna kan inte ha roligt. Typ. Som Vanessa frågade för ett par veckor sen när vi va ute och red: Varför är vuxna så tråkiga ? Jag försökte svara på den frågan, men det är fanimej inte lätt. Men, här har ni mig, vuxen, men fanimej lika rolig och barnslig som förut. För inte tänker jag växa upp och bli en såndär tråkig sak. Inte när man kan få samma saker fast man är rolig och barnslig och vågar göra bort sig. Ha kul, släpp loss! Så, inte för att jag vet varför jag skrev det, men i alla fall. Grejen med det hela va att säga att jag har haft pisstråkigt sen 4 i morse. Så, ja. Det är min påskafton.

Så eftersom min dag har varit tråkig så tänkte jag att jag kunde göra en massa tråkiga saker. Har rensat garderoben, städat förrådet och möblerat om i bokhyllan ungefär tiotusen gånger. Flyttat hyllor och sorterat filmer i bokstavsordning. Man hör ju verkligen hur tråkigt jag har haft det idag. Haha. Kanske ska ta disken innan jag går å lägger mig eller om den ska få vänta tills imorgon. Borde ta den nu för då är det gjort. Och jag slipper tänka på att jag har det att göra när jag vaknar. Smart man får vara ibland. >_< Men sen om jag orkar nu är ju en helt annan sak. Är ju rätt trött. Och jag tror jag kommer somna så fort jag lägger mig. Vilket skulle vara skönt då jag inte sovit överdrivet mycket dom senaste dygnen, inte för att jag klagar på något sätt, men man blit lite sliten ibland...

Förövrigt så har jag blivit en jävel på att skriva utan att titta på tangenterna. Betyder det att jag sitter vid datorn för mycket ? Jag har kommit på att jag skriver rätt korta inlägg på dagarna medan jag skriver långa och konstiga(?) inlägg på nätterna. Kanske är så att jag ska vara vaken på nätterna, det kanske är då jag är mest kreativ. Lite spännande det där. Eller så är jag bara konstig. Det kanske smittar. :P Ännu mer förövrigt, jag ska försöka sitta med humanbiologin i helgen med, eller den delen av helgen som återstår. Har tenta om ett par veckor och måste plugga rätt hårt då det var ett tag sen vi hade dom föreläsningarna. Kan bli kul å se hur det går. Jag hoppas på att det går bra, faktiskt. Annat vore ju jobbigt. Men jag har ju några chanser kvar så det ska nog gå bra. :) Och jag ska väl ha lite minne kvar från den tiden. Nu låter det som om det var evigheter sen, men det är det bara nästan. Ett år sen ganska exakt. Känns som en evighet. Hur lång är en evighet ?

Jag tänkte på en sak, blåmärken, visst uppkommer dom genom att blodkärl spricker. Eller hur är det ?

Tänkte lägga ut min nuvarande spotifylista här. Bara för att den är så himla bra. ;) Och för att jag har bäst musik. I och för sig att några har hjälpt till, men ändå. :)


Men, godnatt gott folk.
Och Du, Puss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0