Filmtips

Jag tänkte dela med mig av några filmer jag sett. :)

Vi börjar med An education.

Den handlar om Jenny, som är 16 år gammal, som träffar David, som är dubbelt så gammal, och får följa med i hans värld och hans vänner. Detta utspelar sig i början av 60-talet i en förort till London.

Jag tyckte den var riktigt bra och man kunde inte förutspå vad som skulle hända, vilket var bra.


Bild lånad från Google




Nästa film heter American Virgin.

Den handlar om Priscilla som är en plugghäst, men i en läcker tjejs kropp. Hon är medlem i "Can't hurry love" och hennes förebild är Mary Margaret. Hon är fast besluten att inte ha sex innan hon gifter sig. Men efter att ha blivit medlurad på en fest så hamnar hon på en film och jakten på filmen börjar.

Jag tyckte den va rolig och bra. Lite fart i det hela. En amerikansk ungdomsfilm med alkohol och droger.


Bild lånad från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0