Torsdag, vilken underbar dag

Om man bortser från vädret. Men det kan jag lätt göra. Har satt igång lite tvätt. Eller det är andra omgången så jag känner att idag hinner nog allt bli torrt med. För det är inte så himla mycket kläder faktiskt. Men för att slippa tvätta imorgon så kör jag det idag. Kom å tänka på att i sommar kommer jag nästan kunna tvätta när jag vill och hur jag vill. Dra ut på tiden. Tvätta massor på en gång utan att behöva tänka på att det är folk efter en som ska tvätta. Härligt. :) I alla fall, sista omgången är i maskinen och jag väntar nu på att den ska bli klar. Ska diska lite under tiden var tanken och sen dammsuga lite. Så är det gjort. Slippa sånt imorgon. Jag kan faktiskt vara rätt smart när jag väl vill. Och jag borde kanske vilja det lite oftare. Haha. Ojojoj, jag är lite trött. Man kanske får ta en tupplur efter lunchen. Ska ju iväg på BK i eftermiddag. Inte jättesugen, men nu kan jag ju cykla i alla fall. :) Om det inte börjar hällregna förstås. Men det skulle ju inte förvåna mig om det regnar bara för att.

Ikväll kommer jag bli förtrollad, igen. Åh, jag gillar det.

Det är väldigt mycket tid i Växjö det här året. Men jag klagar inte. Jag bor här nu och det är här jag har nästan alla mina vänner. Att vissa får för sig att flytta till Umeå det är inte min favorittanke, men min favoritLisa. :) Min familj är inte långt borta och dom kommer ner hit i år och firar mig och hälsar på. :) Det tycker jag om. Påskhelgen ska tillbringas här nere. Ska bli spännande å se hur öde det blir på campus. Haha. Till sommaren så stannar jag kvar här nere. Har sommarjobb på hemtjänsten. Ska äntligen få uppleva en sommar i Växjö och en sommar på campus. Det kommer vara otroligt tomt här, men det är sånt som är. Man kan inte göra något åt det. Men jag har jobb. Det är det som är grejen. Men det börjar inte förrän midsommarveckan. Och då hinner jag åka hem till mamma och pappa lite så blir dom glada. För jag vet att dom inte tycker det va så roligt att jag stannar kvar här nere. Men, det är så livet är. Jag vill inte bo i ett gästrum i tre månader. Känna mig mer borta än hemma. Därför är det skönt att bo kvar här. Få leva mitt eget liv. Och förhoppningsvis så kommer den här sommaren gå till historien som en av de bästa. Det är i alla fall vad jag vill. :) Och om det går som jag vill så kommer den bli det med. en del är redan färdigplanerat. Midsommar kommer bli här nere, bästa Lisa och jag som vanligt. Och det har jag inget emot. Lungt och skönt. Picknick i det gröna och bara ha det härligt. Sen blir det jobb och jag har planerat in ett besök på IKEA och en premiär i Älmhult. För det är där IKEA ligger i de här trakter'a. Och sen får vi se vad tiden vill med mig. Jag hoppas ju på en hel del trevligheter. Och det kommer bli en och annan resa till Kisa emellanåt med. Det beror ju helt på mitt schema. Men sommaren är på intåg och jag längtar riktigt. Tiden bara rusar iväg.

Jag vet, skitlångt inlägg, men jag va bara tvungen å få ur mig lite. :)



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0