Ett mysterie, det är vad det är

Jag förstår inte hur vi lyckas stöka ner så mycket hela tiden. Jag försöker så gott jag kan hålla ordning på lägenheten. Dock ser sambons sons rum ut som ett bombnedslag. Och mitt i den röran är det som allra roligast att köra radiobil, i alla fall om man ska tolka ljuden som kom därifrån igår.

Idag tänkte jag köra en riktig genomgång med städningen. Har än så länge "bara" dammsugit av hela soffan, som är en stor divansoffa, som är tung och otymplig att flytta på. Men det hade allt damm som låg bakom och under den struntat i. Så det va bara att hugga i. Men nu är den rätt så mycket renare och jag tio kronor rikare. ;) Och kuddar, filtar och sånt som har huserat i soffan sen i augusti blir i skrivande stund tvättat och torktumlat, behövligt kan jag lova. Men vardagsrummet får bli dagens projekt, ska försöka damma av på alla mystiska ställen och dammsuga.

I söndags när vi va hos M's mamma så fick vi en gammal matberedare, eller, egentligen är det ju två, en eldriven och en handdriven. (Jag önskade mig en när jag nu fyller år, men inte nu längre.) Så de är nu diskade och tar upp ungefär all plats som fanns kvar på ena bänken. Det jobbiga är dock att alla skåp i köket redan är fulla och jag vet inte hur jag ska lösa det. Men det får bli olöt tills jag kommer dit. För än är jag inte där.

Måste sen bara slänga in en bild på min lilla fis som idag faktiskt blir 10 månader. Han är fasters älskling. ♥ Och om snart två veckor så är han faktiskt hos mig igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0