14 maj

Idag är dagen med stort D. Idag är dagen då mina vanor ska börja ändras. Det har pratats hit och dit med läkare och dietister. Men det känns sådär på något sätt.

Första steget är mitt sockerberoende, idag är min första godisfria dag fram till och med den 14 juli. Har jag klarat mig dit så ska jag väl kunna fortsätta. Det enda som kommer vara tillåtet är popcorn, jag måste få ha någonting som jag kan få stoppa i mig en fredag eller lördag. Men det kommer endast vara tillåtet en enda gång i veckan.
Mitt andra steg i min förvandling är mat och träningsschema. Ska försöka klura ut något bra idag. Tips vore fint om ni hade.
Mitt tredje steg är att stegräknare ska stå på över 10 000 steg varje dag. Varenda eviga dag.
Mitt fjärde steg är att få min sambo att inse att han måste trappa ner på sockret med, åtminstonde för min skull.
Sen ska jag njuta av träning, som jag faktiskt älskar, och bara låta det hända. Det är sjukt hårt slit, men jag ska bannemig njuta på vägen med. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0