Man måste älska effiktivitet

Det är riktigt skönt att vara effektiv. I helgen har det varit en sån helg. I fredags jobbade jag förmiddag, dammsög och skurade golven innan jag åkte å hämtade M så vi kunde hämta lillfisen. Sen va det lite mys. I lördags va vi ute hos M's mamma en sväng å fika å va lite sociala. Sen gjorde vi faktiskt inte speciellt mycket mer. Igår skulle vi åka in till stan för att köpa färg och olja till balkongmöblerna så vi kunde fixa dom. Så vi har slipat, målat och oljat. Dock hände det en olycka på vägen hem så vi fick svänga in hemma och slänga in maskin tvätt och fixa lite nya kläder. Åksjuka är inget å leka med. Så M fick städa bilen lite invändigt när vi ändå va ute hos hans moder och målade möblerna. Sen har jag strykt sjukt mycket tvätt, äntligen. Och så fick vi, efter ett halvår upp sänglampor. Sådde även dill, gräslök och sallad igår så hoppas på att det ska bli något där.
Idag har busungen varit hemma med mig, det ville han. Så vi va å gav ankorna lite mat och lekte i lekparken med Malin och Malou. :) Har även suttit i solen på balkongen och myst lite och fikat. Strykte klart det sista och trodde armen skulle gå av innan jag va klar. Haha.
Så imorgon får vi se om det kommer in något jobb, annars ska jag träna, plocka iordning i vardagsrummet där det är typ fullt med saker just nu. Så ja. Men jag ska försöka fylla upp mina arbetslösa dagar. Hehe. Måste söka de jobb jag hittat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0