Tentalördag --> festlördag

Alltså jag sitter och tänkre lite på fusk och sånt i skolan. Vi har haft humanbiologi tenta idag. Humanbiologi är inte ett litet ämne. Det innehåller fysiologi, anatomi, matspjälkning och sinnesorganen. Sen är det en massa olika "delar" inom de olika småämnena. Och en del har tydligen fått tag i förra årets tenta och kopierat upp den till en del. Och då tänker ni säkert att det är ju inte lika tentor. Men där har ni fel. För dom är i stort sett likadana, Våra lärare tycker tydligen det är jobbigt att göra nya tentor varje år så, dom ger inte ut de skrivna tentorna, för dom är ungefär likadana som dom som kommer året efter. Men om man då har lyckats att få tag på förra årets tenta, är det fusk? Och om man då sprider det till en del i klassen, är det inte orättvist eller särbehandling ? Jag bara funderar. Och hur får man ens tag på en tenta som inte lämnas ut ? En del av dom som skrev tentan idag klarade den säkert bara för att dom hade fått tag på förra året. Medans andra klarar den för att dom verkligen kan det och har pluggat in det. Medans andra kuggar för att dom inte har haft motivation. No matter what liksom. Dålig stil vilket fall som helst.

Men nu är det väl bäst att jag börjar fixa. Ska dammsuga och plocka iordning lite. Måste in i duschen med och fixa iordning mig med. Måste laga något att äta med. Orkar ingenting just nu, funderar på att sova ett tag. Vill ju orka festa hela kvällen.
Var i stan med Linn och Sanna förut. Handlade upp mitt Gina Tricot presentkort. Kommer bilder imorgon på vad jag handlade. :)
Nää nu ska jag göra lite saker. Skriver mer på bakissöndagen (imorgon). :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0