Söndag

Tiden går snabbt när man har roligt. :)

Igår var jag hos Göran och Nettan, slapp sitta själv hemma. Var trött och hade sruckit ett par öl = fnittrigt. Pappa och jag var lite småtaskiga mot mamma, så som sommaren kommer bli. Det är inga elaka saker, det är roliga saker bara. Vi skrattar och skrattar måste man ju göra. Jag är i alla fall odödlig. För skratt förlänger ju livet sägs det ju. :)

Idag blir det en flötdag med div. 3 fotboll och lite saker som ska göras. Får förhoppningsvis in en byrå på mitt provisoriska sommarrum snart så jag slipper riva i alla väskor så fort jag ska ha något. Det var mammas idé, så vi får se när den slår igenom. :P
Det är i alla fall sista hemmamatchen för herrarnas a-lag den här säsongen. Men dem är snart på det igen. Ska bli kul att kolla på lite fotboll. :) Skulle ha tränat imorgon kväll tänkte jag, eller kommit igång och tränat. Men jag ska gå bredvid till sommarjobbet imorrgon kväll. Skönt det, för det betyder pengar, det behövs kan man säga. Det är inte alltid lätt att vara student. Men man klarar sig, förutom på sommaren, då får man inga pengar alls. Lätt att betala räkningar och hyra med inga pengar. Men då har man tur att man får sommarjobb. Jag vet en som inte fått något jobb alls. Det måste vara tufft. Då är man nog öppen för allt möjligt. Gör småjobb och sånt. Bara för att få ihop lite pengar.

Ska förflytta mig till en fåtölj och titta på film med mamma. Fast jag vet inte hur mycket liv det är i dem. Pappa sover, snarkar till och med, haha. Mamma har tydligen inte bestämt sig än, så vi får se. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0