S(vin)juk

Helt från ingenstans kommer detta jobbiga. Tung i huvudet, fryser, blir jättevarm, näsan rinner, hostar och kroppen känns som om man har tränat allt vad man kan i flera timmar plus att någon har hoppat och slagit lite på den med. Så känner jag mig. Och om det inte det skulle vara nog så fick jag ont i magen efter lunchen nu. Så jag sitter hemma och mår dåligt istället för att vara i skolan och lär mig nya saker. Skulle kanske ta och försöka sova någon timme. Har inte blivit jättemycket sömn de senaste nätter.

Är sjukt sugen på att träna, fast ändå inte liksom. Men jag behöver träna. fick höra av en kompis för ett tag sen att jag måste träna, jag blir roligare då. Och visst stämmer det att man är piggare och orkar mer om man tränar. Och jag vill ju vara pigg så jag orkar med att vara rolig och orkar plugga mer. Träningen i sig gör mig gladare. Men innan jag tränar så är det fokus på att bli frisk igen. Helt frisk, ska inte träna innan det är bra så jag lir jättesjuk sen.

Jag funderar på om jag ska gå och ta svininfluensasprutan. Frågan är bara om jag kommer bli sjuk av den eller av svininfluensan. Eftersom jag tillhör en riskgrupp så har ju jag större risk att bli smittad. Men är det värt att ta den? Vad tycker ni? Det finns ju en risk vilket man än väljer.

Ska försöka diska lite nu och sen ta en liten powernap.


xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0