Olympenvarvet

Så trött som jag var efter förmiddagspasset i skolan iddag var länge sen jag var. Vi hade en cykeltävling på testcyklar. Vi skulle cykla så långt som möjligt på 20 minuter. Vi var fyra i varje lag som skulle cykla vid minst ett tillfälle var. Jag vet inte hur många gånger vi cyklade, det vart i alla fall inte som vi planerade. enligt plnaeringen skulle jag och Linus cykla på 85% i två minuter tre gånger. Och Sanna och Alex på 100% i två minuter två gånger. Men det hade aldrig hållt. Efter två omgångar med en minuts 100%-igt arbete fick vi ändra till 30 sekunders. Det gick bättre, men fy fan vad jobbigt. Cykla i minst 50 km i timmen med 2.5 kp i motstånd är rätt jobbigt. Inte motsåndet, bara att behöva ta ut sig till 100% så många olika gånger.
Jag cyklade sista stunden och fy fan jag trodde jag skulle spy. När det var klart så orkade jag inte ens gå av cykeln. :P Benen var som spaghetti och pulsen slog som fan. Men fy satan vad skönt det var att ha cyklat den sista biten så att vi till sist slutade på 15 km, alltså hela 1,5 mil! Det kändes bra. Tror att de sa att vi hade cyklat längst av alla grupperna. (: Najs. ;) Det var nog värt ansträningen. :P Haha.

Sanna och Emelie följde med hem och åt. Det var riktigt trevligt med sällskap. Efter det hade vi föreläsning om styrka. Jag börjar fatta en hel del nu känns det som. Men det är väldigt komplicerat, men det är bara att läsa så kanske ännu mer går in. Haha. Men det är jätteintressant, då man får fundera lite över sin egen träning och så, man lär sig väldigt mycket nytt. Vilket kan vara bra, faktiskt. Haha.

Ska snart till Malin och äta mat. Blir faktiskt bjuden på mat ikväll. Härligt att slippa göra det själv. ;) Sen blir det idol och lite annat smått och gott. ska ladda upp inför imorgon med. Fixa och trixa. En rätt lugn dag med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0