Om hemlängtan och sånt

Jag är inte den som längtar hem. Jag längtar mer efter människor. Men i alla fall, jag har inte längtat hem på evigheter. Och jag har inget behov av att åka hem heller. Jag har knappt några kompisar som jag umgås med kvar hemma i alla fall. Så varför åka hem ? De som jag umgås med bor ju här nere. Och så har vi söta LisaFisa som bor i Umeå med. Sen är det lite utspritt, men det är inget folk jag vanligtvis umgås med. Och visst att jag inte har varit hemma sen februari, vilket jag inte tycker är länge sen, så saknar jag min familj lite grann. Men det bästa är att dom kommer ner hit någon gång snart. För jag har fyllt år och ska få paket. :D Hihi. OCh så ska mamma, pappa och Elin komma hit och fira mig och verkligen hälsa på. Elin vet ju inte ens vart jag bor nu eftersom hon inte var med vid senaste flytten. Broder var med, men han var inte med vid första. Så nu har de varit med vid varsin. Och nu ska det ju inte bli någon flytt. Men jag längtar efter att de ska komma ner hit. Det är min hemlängtan, längtan efter personerna.

Jag undrar förövrigt hur det ska gå i sommar när jag inte kommer bli ompysslad och slippa tänka på hushållet å sånt. :P Är det nu jag är vuxen på riktigt ? Skrämmande tanke faktiskt. Jag är ju trots allt 21, ja tänk er, jag är hela 21 år. Men jag hoppas ju på att den här sommaren kommer gå till historien. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0