Katt ? Inte katt ?

På tisdag ska jag ha bestämt mig om katten. Jag vill ha den, men måste verkligen tänka om det är läge för det nu. Ska ringa min kära mor imorgon. Se vad hon har för kloka(?) tankar. Jag är ganska säker på att hon kommer säga att jag inte ska köpa den. Men jag vill verkligen ha en kissekatt. (: Så det så. Vad tycker ni ?

Nu ska jag snart hoppa ner i sängen. Det blir en lång dag imorgon. Upp tidigt och plugga på bibblan. Tvätta för andra gången på tre dagar. Diska. Plocka i ordning. Ta kort på det nya. Lägga ut bilderna här. Plugga ännu mer. Skicka en massa mejl. Ringa mamma. Skicka lite fler mejl. Plugga lite till. Sen krypa ner i sängen. Och då va den dagen slut. Måste dra ner på min datakonsumtion. Väldigt mycket. Och promenera Emma, promenera. Emelie, ser du det här. HÖR AV DIG OM PROMENAD FFS! Måste ut, måste andas, måste prata, måste träffa Emelie.

Vill bara krypa ner jämte dig, krypa nära, andas in din lukt. Du doftar underbart. Den fastnar i mitt minne och ibland kan jag bara stänga in mig i mitt huvud och känna just din lukt. När du inte är här saknar jag dig. Saknar ditt sällskap, saknar din varma kropp, saknar dina läppar. Jag saknar hela dig. Jag längtar tills nästa gång jag får krypa nära och gosa in min näsa i din hals och dra ett näsbloss av dig. Sno en liten bit av dig så som du snor en liten bit av mig varje gång. Behåll dom och ge inte bort dom, kasta inte iväg dom. För dom är dina, för du har fått dom av mig. Dom är mig. Dom är delar av mig. Behåll dom, vad som än händer. Snälla.

C'ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0