Effektivitet, värme och påsklov

Måste bara få berömma mig själv, jag va så sjukt duktig igår. Jag behövde få fram mig tränarpärm då jag snart ska gå en delkurs till. Jippie! Så det va bara att släpa ut allt från klädkammaren, det är inte lite saker i ett litet utrymme med en massa vinterjackor ivägen. Men allt fick jag ut och fram med pärmen och så lite sommarkläder. Sen hittade jag min balklänning, vilka minnen som kom tillbaka. Sen in med allt igen och det va varmt som tusan. Sen har jag bäddat rent, dammat, rensat bland kläder, plockat undan vinterskor och tagit fram vår- och sommarskor, gjort mer plats för saker, tvättat som en galning, plockat ur diskmaskinen, rakat ben, dammsugit och till sist, tagit mig en välförtjänt dusch. Och strax efter att jag fått på mig kläderna så fick jag åka å hämta mamma och pappa som har varit på Tysklandsresa under ett dygn. Kan man få skryta lite med att man varit duktig och effektiv en dag?

Idag vaknade jag vid åtta någon gång och hade högt blodsocker, så upp och ta insulin och sen kunde jag inte somna om så jag fixade lite med tvätten och hängde för första gången i år ut tvätt. Nu är det bannemig vår! Har dessutom öppeet fönster på mitt rum och har hjälpt mamma lite i trädgården i denna värme. Så nu har jag nog bara en sak kvar som jag ska göra den här helgen. Hämta nyckel till IP, måste kolla så vi har allting inför seriepremiären. Sen ska jag försöka få tag i någon som vet när vi får börja träna på gräs. För det är rätt tråkigt att behöva träna inomhus när det är mellan 15-20 grader ute och sol. Så håller tummarna för att det är sista gången imorgon som vi behöver vara inne.

Nästa vecka är det påsklov med, som det ser ut nu så får jag det med. Inget jobb har trillat in än. Men det kommer väl. Det blir ingen skola och dagis har nog inte så många barn hos sig. Så jag skulle kunna tänka mig att det är fritids som behöver folk, eventuellt dagis. Så nästa vecka får jag väl försöka vara lite effektiv med. :)

Dessutom, så kommer min Lisa hem imorgon! :) Min norrlänning kommer tillbaka till de östgötska skogarna. Hoppas inte att hon har för mycket att göra i skolväg så vi hinner göra lite bus tillsammans som vi brukar göra. Det är hela 4 månader sen jag såg henne sist. Och det kunde ha gått nästan två till innan jag fått träffa henne igen. Vilken härlig vecka det kommer att bli. Och om det inte vore nog så ska jag till min Vicks och festa på Valborg i en kombinerad inflyttningsfest/Valborgsfirande. :)

Och för er som är som jag, nyfikna, igår va det 6 månader sen jag träffade världens finaste M för första gången. De bästa och värsta månaderna hittills. Jag mår så bra med honom. Han får mig att vara precis den jag är och jag älskar att vara nära honom. Han pussar får mig till sjunde himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0