Your love is a song

Just nu skakar mina händer. Jag va ute och skotta lite förut och fick så himla ont i dom. Så det är väl därför. Annars gör jag bara en massa bra saker här hemma. Förutom att skottar alltså. Har tvättat två maskiner, vikt tvätt och tagit upp den, plockat ur diskamaskinen och så hållt lite koll på mamma. hon va nog lite vimsig idag. För när jag skulle skotta låg det en såndär blompåse med tulpaner på dörrmattan. Så då fick jag ta hand om den så den fick vatten med. Känner mig duktig faktiskt. Har dock inte ringt till lite folk. Dåligt av mig, men det är en dag imorgon med.

Det gick för övrigt jättebra igår när jag va och vikarierade för min "gamla" lärare. Barnen va snälla men otroligt pratiga. Men jag känner igen mig, vet att vi så när vi va i den åldern med. Men jag är nöjd över min insats. Och jag fick reda på att det knappt fanns någon vikarie för skolan här, så imorgon ska jag ringa till vikariebanken, det va dit bl.a. jag skulle ringt idag. Lata jag. Så jag kan hoppas på att få jobba lite där. Sen va jag på arbetsförmedlingen igår med. Hon som skrev in mig tyckte väl mest att det va jobbigt att hon va tvungen att göra det istället för att jag gjorde det. Men eftersom det bara va jag där så kan hon ju knappast ha haft så himla mycket annat att göra. Men nu är det gjort i alla fall. Och nästa vecka ska jag träffa en handledare. Jag längtar inte dit faktiskt. Gillar inte att prata om mig själv och att jag är arbetslös. Isch. Men jag är så illa tvungen nu.

Imorgon ska jag ringa dom där samtalen. Sen får vi se vad jag mer ska göra. Kanske ska fixa lite och pilla lite i mitt rum. Alpin-VM är det och en massa skidor imorgon. Perfekt för mig.

Nu ska jag ta stick och sen göra ungspannkaka. Wiie.


Det finns bara en för mig och det är bannemig du
. ♥


Kommentarer
Postat av: Fiaw

fin design!:)

2011-02-10 @ 15:45:23
URL: http://fiaw.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0